79. Angående unga mammor

Jag sitter och kollar på Tyra Banks show atm. Och det handlar om tonåringar som vill bli mammor. Och dom enda anledningarna till att dom vill ha dom är för att dom tycker att det ser gulligt ut när kändisar bär runt på dom på armen. Eller som en tjej sa på programmet, att hon ville bli gravid bara för att få sitt ex tillbaka som inte ens ville ha barn.

Alltså, jag struntar i vad folk säger men jag tycker inte att nån under 20 år ska få skaffa barn. Sen så är det hur det vill med "jag är mogen för min ålder" tramset, det är ingen vettig anledning. Vad har dom egentligen förväntat sig? Att deras föräldrar ska ställa upp och betala allt för bebisen? Varför ska dom göra det, det är inte dom som har skaffat barn. Har man ett barn så har man ett ansvar, ett ansvar som jag tycker är för stort för en tonåring.

Jag tycker att nån borde bryta den här skaffa-bebis-i-ung-ålder trenden, det är bara sjukt och dumt. Jag säger bara; Lär er att ta hand om er själva innan ni tar hand om nån annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0